آیا قتل حیوان و انسان گناه است ؟ ( دیدگاه معنوی )


به نام خدا

 

 

هر سال در بلندترین روز سال  را مردم یولین – Yulin، گوانگکسی – Guangxi منطقه ای در کشور چین  با خوردن گوشت سگ جشن می گیرند. در این جشن، 10،000 تا 15،000 سگ را می کشند و گوشت آنها را به همراه لی چی ( نوعی میوه ی چینی ) و شراب می خورند. این مسئله با اعتراض شدید از جانب گروه های مدافع حقوق حیوانات و رسانه های اجتماعی روبرو می شود. مردم در سراسر جهان این کار را بی رحمانه و غیرانسانی تلقی می کنند. مردم در بسیاری از قسمت های دیگر جهان نیز گوشت سگ می خورند. همان مردمی که کشتن سگ را محکوم می کنند خودشان احتمالا از طرفداران خوردن گوشت هستند. فقط در ایالات متحده ی آمریکا هر روز از سال 100،000 گاو و همچنین بیش از 20 میلیون مرغ کشته می شود.

مردمی که گوشت سگ می خورند اینگونه دلیل می آورند ” چه چیزی زندگی سگ را بیشتر از زندگی گاو یا مرغ باارزش تر کرده است؟ آنها اینگونه توجیح می کنند،” در واقع همه آنها حیوان هستند. ”

 

جواب تند و ناباورانه به اعتراض آنها این جمله خواهد بود، ” سگ بهترین دوست انسان است! ”

بین انسان ها و سگ ها از یک پیوند طبیعی عاطفی شکل می گیرد. از طرف دیگر ما پیوند عاطفی با گاو، مرغ و ماهی نداریم. آیا این مسئله کشتن آنها را توجیه می کند؟ هر ساله انسان بیش از 150 بیلیون ماهی، حیوانات وطیور را می کشد. غیر از گیاه خواران با این گفته که گیاهان نیز زنده هستند و گیاهخواران گیاهان را هم می کشند از نیاز خود برای خوردن گوشت دفاع می کنند. بعضی از غیر گیاهخواران فکر می کنند اگر حیوان را به صورت حلال ذبح کنند، خوردن گوشت آن مشکلی ندارد، در حالی که بعضی از فرهنگ ها مخالف مردن حیوان با مرگ تدریجی به شیوه ی بریدن قسمتی از گردن حیوان هستند.

 

همه ی زندگی ها با ارزش هستند. آیا ما با کشتن حیوانات مرتکب گناه می شویم یا در علت کشتن حیوانات شریک می شویم؟ در جهانی که روز به روز به علت درگیری و جنگ که در آن هزاران انسان کشته می شوند، آشفته تر می شود، در این مقاله دیدگاه معنوی را در مورد میزان گناه یا عمل ناشایستی که انسان با کشتن انسان ها، حیوانات، ماهیان و گیاهان مرتکب می شوند را ارائه می دهیم.

در ابتدا مهم است بدانیم که تعیین مقدار گناه تنها با ارائه دادن رهنمودهای بسیار وسیعی در رابطه با این موضوع امکان پذیر است. دلیل اینکه به این اطلاعات رهنمودهای وسیع می گوییم این است که هزاران دلیل وجود دارد که چرا یک شخص موجود زنده ی دیگری را می کشد. با توجه به علت و  یا نیتی که به دنبال عمل فرد وجود دارد، میزان گناه ممکن است بر اساس عوامل زیر متفاوت باشد:

  1. آیاحساب بده و بستانی بین قاتل و قربانی وجود داشت؟ ممکن است در زندگی پیشین، نقش این آدم ها بخاطر حل و فصل حساب ها برعکس بوده باشد.
  2. آیا قاتل در حالت مستی بوده است؟
  3. آیا قاتل زیر نفوذ انرژی های منفی عمل قتل را انجام داده است ؟
  4.  از چه روشی در قتل استفاده شده است ؟
  5. آیا قتل به عنوان انجام وظیفه فردی همانند سربازی است؟
  6. نیت قتل چه بوده؟ آیا قتل از قبل برنامه ریزی شده بود، بخاطر تفریح یا بخاطر دفاع از خود این عمل انجام شده است ؟
  7.  آیا قتل بخاطر تامین غذا بود؟

همانطور که می بینید زمانی که میزان گناه ( یا عمل ناشایست ) عمل قتل در دادگاه خداوند تعیین می شود عوامل زیادی در نظر گرفته می شود. یک دادگاه معمولی قانونی نه ابزاری دارد و نه ویژگی دید ناآشکار دارد که بتواند هنگام تعیین مجازات برای قتل نکات ریز ماجرا را ببیند. حتی اگر قاتلی آنقدر باهوش باشد که از چنگ دستگاه قضایی بگریزد، نمی تواند در دادگاه خداوند از قانون بده و بستان یا قانون کارمای کلی بگریزد. همه ی ما با توجه به اعمال خود در تولدهای پیشین با سرنوشتی که باید با آن روبرو شویم به دنیا آمدیم.

  • تمام موجودات زنده باید موجودات زنده یا حداقل مواد طبیعی را بخورند. این قانون طبیعت است. برای مثال انسان نمی تواند سنگ بخورد و از آن تغذیه کند.
  • خداوند تنها خالقی است که بخشی از خلقت خود نیز هست. به عبارت دیگر، اصل خداوندی به نسبت های متفاوتی هم در اشیاء بی جان و هم در موجودات زنده وجود دارد.

 

چه کسی کشته می شود یا از بین

 

می رود؟

نسبت کلی اصل الهی(%)میزان نسبی گناه بوجود آمده%نظراتی در مورد گناه بوجود آمده
اشیای بی جان
همه ی اشیای بی جان مانند سنگ ها، چوب و فولاد. (شامل اشیای ساتویک مانند مجسمه های الهه ها، مکان های عبادت نمی شود.) 1/10 – 1/ میلیون  
مکان های عبادت که در آنجا اصل خداوندی فعال است 5-35 25-35 زمانی که مکان عبادتی که در آن اصل خداوندی فعال است را از بین ببریم مرتکب گناه بزرگی می شویم. در مکان هایی که قرار است مکان عبادت حفظ می شود اصل خداوندی فعال است.
میکروب ها و حشرات
موجودات ذره بینی که بیماری زا هستند (میکروب ها) 1/10 1/10  
موجودات ذره بینی مختلف که برای انسان ها مفید هستند 2/10 2/10  
حشرات مختلف که شامل آفت ها نیز می شوند مانند پشه ها و سوسک ها 1-3 1-3  
گیاهان
گیاهان معمولی1 1-4 4-6 گیاهان خوردنی که خداوند برای مصرف انسان آفریده است. این گیاهان شامل گیاهانی مانند اسفناج و هویج می شود. این گیاهان خیلی کم احساس درد را درک می کنند. زمانی که ما قبل از خوردن غذا دعا می کنیم خود را در برابر گناه چیدن این گیاهان تبرئه می کنیم. ذکرگویی مداوم نیز کمک می کند تا چنین گناهانی برطرف شوند. اگر میوه ها یا سبزیجات را بدون اینکه گیاه آن را از بین ببریم بچینیم، آنگاه هیچ گناهی مرتکب نمی شویم.
تخریب جنگل به میزان وسیع 1-4 4-10 فرد با این کار گناه بزرگی مرتکب می شود زیرا تاثیر زیادی بر جامعه و تغییرات آب و هوایی دارد.
گیاهانی که در جهان به اصل های خداوندی مربوط هستند و در عبادت های مذهبی از آنها استفاده می کنند. برای مثال گیاه مقدس ریحان (تولسی – Tulsī )، گیاه ختمی. 5-12 8-12 به نسبت زیادتری گناه بوجود می آید زیرا از بین بردن چنین گیاهان و درختانی باعث کاهش ساتویکتایکلی جامعه می شود > in society
ماهیان
ماهیان معمولی و جانوران صدف دار مانند ماهی ساردین و میگو. 4-6 5-7 با توجه به اینکه انسان ها هر ساله مقدار وسیعی از ماهیان را می کشند، این مسئله یکی از دلایل بزرگ برای گناه جمعی بشر به شمار می رود.
موجودات زنده ی بزرگتری که زیر آب زندگی می کنند مانند دلفین ها و نهنگ ها که پستاندار هستند و نسبت به انسان ها مهربان هستند. 6-8 8-10  
پرندگان
معمولی (از جمله بوقلمون، مرغ، اردک) 6-8 8-12 Cبا توجه به اینکه انسان ها هر ساله تعداد بسیار زیادی از پرندگان و یا مرغ و خروس را می کشند، این مسئله یکی از دلایل بزرگ برای گناه جمعی بشر به شمار می رود
اهلی، برای مثال طوطی 8-11 13-17 به طور کلی پرندگانی که پیوند عاطفی با انسان دارند ساتویک تر محسوب می شوند.
پرندگان خاصی که به اصل های خداوندی مربوط هستند مانند قو، عقاب و طاووس. 12-15 18-22  
حیوانات
حیوانات وحشی مانند ببر، شیر، انواع مارها2 5-8 متغیر است کاملا به نیت کشتن بستگی دارد برای مثال دفاع از خود یا شکار کردن یا خوردن.
حیوانات معمولی که شامل حیوانات اهلی مانند گاو جرزی، بز و خوک.3 9-13 8-12 محروم کردن یک موجود زنده از حق زندگی کردن. با توجه به اینکه انسان ها سالانه تعداد بسیار زیادی از حیوانات اهلی را می کشند، این مسئله می تواند یکی از دلایل بزرگ گناه جمعی بشر محسوب شود.
حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و اسب. 15-17 18-22 کشتن حیوانی که برای انسان سودمند است در مقایسه با حیواناتی که برای انسان سودمند نیستند گناه بزرگتری بوجود می آورد. به طور کلی در تمام حیواناتی که برای انسان سودمند هستند یا پیوند عاطفی با انسان دارند جزء ساتوا-راجا غالب است و از این رو نسبت به حیوانات دیگر سطح ساتویکتای بیشتری دارند.
حیواناتی که به معابد مرتبط هستند مانند فیل ها، حیوانات نر از خانواده ی گاو ( ناندی – Nandi ) 13-14 38-42  
گاو هندی3,7 31-33 45-55 گاو هندی ساتویک ترین حیوان است و با ساتویکتای انسان با سطح معنوی 30% برابری می کند. مهم تر آنکه گاو هندی توانایی الهی برای پخش اصل های خداوندی (موجود در خود) در محیط را دارد. از این رو فرد با کشتن چنین حیوانی که محیط را ساتویک می کند و به ما شیر که ساتویک ترین نوشیدنی است هم می دهد گناه بزرگی مرتکب می شود.
انسان
انسان بد یا شروری که دوست دارد به دیگران صدمه بزند (فردی که ذاتا جزء تاما در او غالب است) 15-20 28-324 با اینکه یک انسان ممکن است شخص بدی باشد، اما فرد با کشتن او، فرصتی را که این شخص (مرد یا زن)می تواند تمرین معنوی انجام دهد و از عمر خود برای رشد معنوی استفاده کند از او می گیرد. به همین خاطر، فردی که عمل قتل را انجام می دهد مرتکب گناه می شود. از طرف دیگر زمانی که شخصی انسان بدی که به جامعه صدمه می زند را می کشد، 31-41% عمل نیک هم انجام می دهد. زیرا جامعه را از ناراحتی ای که آن شخص بد ایجاد می کند نجات می دهد.4
یک انسان معمولی5 (فردی که جزء راجا در او غالب است و اثر بدی برای جامعه ندارد) 21-25 38-42 زمانی که یک انسان معمولی به قتل می رسد فرصت خود را برای انجام تمرین معنوی و رشد معنوی که هدف معنوی زندگی اوست از دست می دهد. از این رو شخصی که این فرد را به قتل می رساند مرتکب گناه می شود.
یک سالک7 30-69 45-55 سالک اهمیت تمرین معنوی را فهمیده است و از این رو به طور جدی تلاش می کند تا از نظر معنوی رشد کند. بنابراین سالک کسی است که مطابق با هدف  زندگی، زندگی می کند. سالک ساتویکتا را نیز در جامعه افزایش می دهد، از این رو فرد با کشتن یک سالک مرتکب گناه بزرگتری می شود.
فردی که خودکشی می کند6 15-25 متغیر است6 به مقاله ی “ پس از مرگ به کجا می رویم ” – قسمت 7 – خودکشی و زندگی پس از مرگ مراجعه کنید
قدیس7 70-99 100 زمانی که فرد قدیسی را می کشد مرتکب بزرگ ترین گناه می شود. قدیس کسی است که محیط راساتویک (از نظر معنوی پاک می کند) می کند و جامعه را به سوی مسیر شناخت خداوند که هدف انسان است راهنمایی می کند. .

اگر چه گیاهان یا حیوانات می میرند، اما این فرصت را دارند تا به گونه های بیشتر دیگری رشد کنند. این روند طبیعی تکامل است.

 با وجود اینکه این جدول کاملا در مورد گناهی که انسان بخاطر کشتن موجود زنده ی دیگری مرتکب می شود است، اما یک حیوان وحشی مانند ببر یا مار با کشتن یک انسان مرتکب گناه نمی شود زیرا توانایی تشخیص اینکه چه کسی را می کشد ندارد و به طور کلی بخاطر گرسنگی و حفظ جان خود می کشد.

 

قصد از کشتن یک انساننسبت گناه بوجود آمده (از 70% به علت نیت عمل)نظرات
قتل تصادفی 0 مانند تصادف جاده ای. فرد فقط بخاطر عمل قتل گناه می کند که میزان آن 30% است.
برای اینکه از صدمه خوردن به خویش یا از کشته شدن خود جلوگیری کند 30 در چنین موردی اگر اتفاقات دیگری مانند ترک صحنه ی حادثه، صدمه زدن به فرد به مقدار کم و غیره بجای کشتن فرد حمله کننده پیش بیاید فرد مرتکب گناه کمتری می شود. از طرف دیگر، بخاطر اینکه فرد جامعه را از دست یک شخص شرور نجات می دهد عمل نیک انجام می دهد. به جدول بالا مراجعه کنید. با توجه به اینکه چه کسی چه کس دیگری را می کشد میزان گناه متغیر است.
غیرعمد 50 این نوع قتل شامل قتل غیرعمد مانند کشتن دزد در حال فرار می شود. فرد در این عمل مرتکب بزرگترین گناه نمی شود زیرا از قبل به طور جدی تصمیمی در این باره در ذهن نگرفته است.
قتل بخاطر تفریح ناسالم 70 برای مثال تجاوز کردن به یک زن و سپس کشتن او. زجر دادن فرد هنگام کشتن او.
فرد دیگری را بی جهت دشمن خود دانستن 70

فکار عمیق مربوط به نفرت و انتقام که سبب کشتن کسی می شود گناه بیشتری را بوجود می آورد زیرا افکار بیشتری در ذهن ناخودآگاه فرد وجود دارد که ممکن است برای چندین تولد در ذهن باقی بماند.

 

روش قتلنسبت گناه بوجود آمده (از 30%)
کشتن با یک ضربه، برای مثال کشتن با تفنگ 10
کشتن به همراه زجر دادن 30
  • ما به عنوان انسان که تکامل یافته ترین و قدرتمندترین گونه های روی زمین هستیم نسبت به تمام موجودات زنده مسئول هستیم.
    • اگر فرد موجود زنده ی دیگری را بدون دلیل بکشد با مجازات سنگین گناه خود مواجه می شود که باید تاوان آن گناه را در سطح کارمایی یا در زندگی کنونی خود یا در زندگی بعدی بپردازد.


  • اگر فرد نمی داند که با خوردن گوشت مرتکب گناه می شود، آنگاه فرد تقریبا 50% گناه کمتری مرتکب می شود.

 

پس نتیجه میگیریم کشتن هر موجود زنده ای دارای گناه میباشد 

و قربانی کردن گاو و گوسفند موجب گناه میشود 


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: